1.Дмитриєв
Станіслав Вадимович, ІІ курс, професія: «Слюсар з ремонту автомобілів, водій
автотранспортних засобів (категорія «С»)»
2.Голуб
Андрій Володимирович, викладач спецдисциплін
3.Діючий
стенд «Робочий процес 4-х тактного двигуна».
Цей макет виготовлений з
фанери ,має ручний привід колінчастого валу
і складається з таких деталей:
1.
Циліндр
2.
Головка
циліндра
3.
Поршень
4.
Шатун
5.
Колінчастий
вал
6.
Картер
7.
Клапан
8.
Свічка
запалювання
4.
Цей
макет є навчальним посібником,який використовується на
уроках при вивченні теми «Робочий процес 4-х
тактного двигуна»
Навчальний посібник є діючою моделлю за допомогою
якого вивчають призначення загальну будову кривишипно-шатунного та
газорозподільного механізмів та принци роботи 4-х тактного двигуна.
Навчальний посібник також використовують на
заняттях для опитування, закріплення та повторення матеріалу.
Робота чотирьохтактного
одноциліндрового двигуна
А тепер розглянемо
принцип роботи на прикладі одноциліндрового карбюраторного двигуна. Його
пристрій представлено на малюнку
1
Такт впуск
При обертанні колінчатого вала (мал а) поршень рухається від ВМТ до НМТ і над ним створюється розрідження, тобто тиск у циліндрі стає нижче атмосферного. У цей час за допомогою газорозподільного механізму відкривається впускний клапан (випускний закритий) і пальна суміш із карбюратора надходить у циліндр, наповнюючи його
2 Такт стиску
поршень рухається до ВМТ, впускний клапан закриється (випускний клапан продовжує залишатися в закритому положенні). Об’єм у циліндрі зменшується, тиск і температура підвищуються..
3 Такт розширення
Наприкінці такту стиску в циліндр через свічу запалювання подається електрична іскра і запалює пальну суміш, відбувається згоряння з наростанням тиску газів у циліндрі. Під тиском газів, що розширюються, поршень рухається від ВМТ до НМТ і передає зусилля через поршневий палець на шатун і колінчатий вал.
4 Такт випуск
Поршень рухається з НМТ до ВМТ, відкривається випускній клапан і гази, що відробили, видаляються із циліндра
При подальшому обертанні колінчатого вала такти повторюються. Отже, робочий цикл у чотиритактному карбюраторному двигуні відбувається за чотири ходи поршня або два обороти колінчатого вала, що відповідає 720° його повороту.
При обертанні колінчатого вала (мал а) поршень рухається від ВМТ до НМТ і над ним створюється розрідження, тобто тиск у циліндрі стає нижче атмосферного. У цей час за допомогою газорозподільного механізму відкривається впускний клапан (випускний закритий) і пальна суміш із карбюратора надходить у циліндр, наповнюючи його
2 Такт стиску
поршень рухається до ВМТ, впускний клапан закриється (випускний клапан продовжує залишатися в закритому положенні). Об’єм у циліндрі зменшується, тиск і температура підвищуються..
3 Такт розширення
Наприкінці такту стиску в циліндр через свічу запалювання подається електрична іскра і запалює пальну суміш, відбувається згоряння з наростанням тиску газів у циліндрі. Під тиском газів, що розширюються, поршень рухається від ВМТ до НМТ і передає зусилля через поршневий палець на шатун і колінчатий вал.
4 Такт випуск
Поршень рухається з НМТ до ВМТ, відкривається випускній клапан і гази, що відробили, видаляються із циліндра
При подальшому обертанні колінчатого вала такти повторюються. Отже, робочий цикл у чотиритактному карбюраторному двигуні відбувається за чотири ходи поршня або два обороти колінчатого вала, що відповідає 720° його повороту.
Порядком роботи
двигуна
Чергування однойменних
тактів по циліндрах двигуна в певній послідовності, установленої заводом- виготовлювачем,
називається порядком роботи двигуна.
Зміна тактів у 8 циліндровому двигуні відбувається через 90° повороту колінчатого вала, але такт триває протягом 180°.
Таким чином, у двох циліндрах одночасно протягом 90° повороту колінчатого вала здійснюється той самий такт - відбувається перекриття (накладення) тактів, що сприяє більше рівномірному обертанню колінчатого вала.
Порядок роботи двигуна 1-5-4-2-6-3-7-8
Зміна тактів у 8 циліндровому двигуні відбувається через 90° повороту колінчатого вала, але такт триває протягом 180°.
Таким чином, у двох циліндрах одночасно протягом 90° повороту колінчатого вала здійснюється той самий такт - відбувається перекриття (накладення) тактів, що сприяє більше рівномірному обертанню колінчатого вала.
Порядок роботи двигуна 1-5-4-2-6-3-7-8